Pe măsură ce Europa caută petrol, gaze și combustibili de oriunde, cu excepția Rusiei, pe piața de transport maritim a aparut un deficit, a raportat Bloomberg, deoarece navele care transportă combustibili fosili pentru Europa trebuie să parcurgă distanțe mai mari și drumuri multiple.
Ca urmare, prețurile de transport sunt ridicate, costul trimiterii unui vas cu gaz natural lichefiat din SUA în China este la cel mai înalt nivel începand cu 2020, relateaza siteul financiar.
Piața de gaz lichefiat (LNG) suferă cel mai mult, potrivit profesioniștilor din industrie, pentru că flota de transportat de LNG este deja destul de limitată. Aceste nave au fost deja rezervate pentru iarnă, expeditorii anticipând o creștere a cererii de LNG în timpul sezonului de vârf. De asemenea, se pregătesc pentru repornirea Freeport LNG, programată pentru noiembrie.
Pe lângă toate acestea, comercianții folosesc navele ca depozite plutitoare, a mai remarcat Bloomberg. Acest lucru contribuie la o piață și mai restrânsă a vaselor petroliere, pe cale să se restrangă si mai mult pe măsură ce cererea de nave care transportă combustibili fosili crește.
La începutul acestei luni, într-un alt raport, Bloomberg a remarcat că comercianții se grăbesc să închirieze cât mai multe nave care pot transporta petrol prin ape înghețate, în așteptarea embargoului UE asupra țițeiului rusesc. Embargoul va face ca țițeiul rusesc să se îndrepte în direcții non-europene și o mare parte din acesta va folosi probabil rute cu ape reci ca Ruta Mării Nordului.
În plus, construcția de nave de transport a încetinit în ultimii ani datorita anunțurilor occidentului de renunțare la combustibilii fosili și trecerea la energie verde. Acest lucru sugerează o creștere pentru prețurile de transport a navelor-cisternă, adăugând costuri suiplimentare la prețurile energiei.