Pandemia a schimbat multe reguli, iar românii încearcă să pună bani deoparte, iar din cauza restricțiilor oamenii sunt tot mai furioși, o arată un studiu Reveal Marketing Research.
Astfel, românii se plasează, în luna octombrie, într-un moment de furie (cu 5% mai crescut față de luna precedentă), succedat de neliniște și îngrijorare – tradusă prin prisma problemelor din contextul actual, respectiv noul val al pandemiei și a nesiguranței legată de viitor.
Satisfacția față de diverse aspecte ale vieții. Octombrie 2020 – Octombrie 2021
Comparativ cu octombrie 2020, iese în evidență în primul rând mulțumirea față de nivelul de dezvoltare personală (creștere de aproape 10%) și mulțumirea față de starea de spirit (creștere de aproape 5%).
După aproape doi ani de încercări grele, românii investesc în ei înșiși prin produse/servicii care să le deservească această nevoie. La nivel național, comparativ cu luna precedentă, satisfacția față de carieră se menține în aceiași parametri. În schimb, satisfacția față de venituri a scăzut de la 64% la 56%. Cei mai multumiți de carieră și de venituri sunt și în această lună tinerii profesioniști.
Relațiile sociale ocupă în continuare primul loc
Relațiile sociale se află în continuare pe primul loc în motivațiile românilor și înregistrează procente mai ridicate (41%) față de septembrie 2021 (38%). Scade în importanță teritoriul depășirii obstacolelor (scădere de aproape 5%). Nu sunt înregistrate diferențe majore între octombrie 2020 și octombrie 2021 – observându-se doar o creștere a importanței relațiilor sociale.
După doi ani de pandemie, în care schimbările legate de restricții fost la ordinea zilei, românii preferă să se concentreze în continuare pe relațiile lor sociale în detrimentul obstacolelor care le-ar putea iesi în cale.
Economii
Românii economisesc mai puțin în această lună, comparativ cu luna trecută, dar și cu octombrie 2020. Comportamentele de consum ale românilor se modifică în această lună prin prisma cheltuielilor, acestea scăzând (comparativ cu sept 2021 și oct 2020) pentru majoritatea categoriilor de produse (chiar și cele de bază). Cu toate acestea românii investesc în continuare în dezvoltarea lor personală.