Mai multe organizații ale consumatorilor au lansat o plângere împotriva WhatsApp, acuzând aplicația de mesagerie că presează în mod nejustificat utilizatorii să accepte noua sa politică de confidențialitate fără a explica consecințele acesteia asupra datelor personale.
Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) și opt dintre membrii săi au depus o plângere împotriva WhatsApp luni (12 iulie) pentru „presiunea nedreaptă a utilizatorilor să accepte noile sale politici”, potrivit unui comunicat oficial.
Organizațiile de consumatori reclamă notificările încorporate pe care aplicația de mesagerie le-a trimis utilizatorilor, cerându-le să accepte politica actualizată de confidențialitate.
„WhatsApp bombardează utilizatorii de luni de zile cu mesaje pop-up agresive și persistente pentru a-i obliga să accepte noile sale condiții de utilizare și politica de confidențialitate”, a declarat directorul general al BEUC, Monique Goyens.
„Le-au spus utilizatorilor că accesul lor la aplicația lor va fi întrerupt dacă nu acceptă noii condiții. Cu toate acestea, consumatorii nu știu ce acceptă de fapt. ”
Politica de confidențialitate actualizată
Potrivit organizațiilor de consumatori, WhatsApp a încălcat Directiva UE privind practicile comerciale neloiale prin implementarea unei practici comerciale agresive. Plângerea consideră că notificările sunt „persistente” și „intruzive”, orchestrate cu o astfel de frecvență încât să pună presiuni nejustificate asupra utilizatorilor, limitându-le astfel libertatea de alegere.
Al doilea aspect al plângerii indică o presupusă lipsă de claritate în schimbarea politicii de confidențialitate. BEUC și membrii săi consideră că serviciul de mesagerie nu a explicat utilizatorilor ce ar presupune actualizarea politicii pentru datele lor personale într-un mod ușor de înțeles și au dat impresia falsă că fără aprobarea lor funcționalitățile aplicației ar fi limitate.