Abdomenul mai plat, buzele mai mari, pielea mai fină. Când parcurgem fotografiile de pe rețelele de socializare, uneori este greu de spus ce a fost editat.
Doar că această tendință despre care se discută din ce în ce mai mult are și un impact negativ, mai ales asupra adolescentelor care ajung să se raporteze obsesiv la un model de frumusețe adesea greu de atins, tocmai pentru că este produsul unor editări și filtre ce falsifică grosolan realitatea mai puțin…perfectă, deși nu mai puțin fermecătoare în multe cazuri.
Oare o declarație de recunoașterii faptului că imaginea a fost filtrată sau modificată ar ajuta la îmbunătățirea stimei de sine a utilizatorilor?
Norvegia a decis să găsească soluții juridice pentru a combate acest fenomen și a adoptat recent o lege care îi obligă pe influenceri să precizeze că fotografiile au fost editate, atunci când este cazul, relatează BBC.
Regulile vor afecta orice postări plătite pe toate platformele de socializare, ca parte a efortului de reducere a presiunii obținerii corpului “perfect” în rândul tinerilor.
„Avem nevoie de această lege”
Madeleine Pedersen, 26 de ani, este un influencer Instagram din Moss, Norvegia. Ea spune că era „timpul” ca regulile să fie schimbate și speră că legea îi va opri pe tineri să se compare cu imagini nerealiste.
„Sunt atât de mulți oameni care sunt nesiguri în ceea ce privește corpul sau fața lor”, spune ea. „M-am luptat cu problemele corporale din cauza Instagram, în trecut. Cel mai rău este că nici măcar nu știu dacă celelalte fete pe care le vedeam și-au editat fotografiile sau nu. De aceea avem nevoie de toate răspunsuri – avem nevoie de această lege”.
Madeleine nu „simte nevoia” să editeze modul în care arată în postările sale, care ajung la un public de peste 90.000 de persoane.
Ea schimbă „lumina, culorile și claritatea pentru a obține o atmosferă mai bună”, dar spune că nu va folosi niciodată o aplicație pentru a-și schimba aspectul feței și a corpului.
Site-ul guvernamental spune că scopul este de a ajuta la reducerea presiunii din societate datorită „persoanelor idealizate din industria de publicitate”. Printre altele, se introduce o datorie de a marca publicitatea retușată sau manipulată în alt mod atunci când acest lucru înseamnă că corpul persoanei din reclame se abate de la realitate în ceea ce privește forma corpului, dimensiunea și pielea.
Acesta va acoperi filtrele, așa cum ați putea folosi pe Snapchat, precum și modificările digitale ale unor aspecte precum forma și dimensiunea corpului. Afectează pe oricine postează o promoție plătită pe rețelele sociale – inclusiv mulți influenceri, actori și cântăreți.
Madeleine crede că noile cerințe vor însemna că influencerii din Norvegia vor fi mai puțin dornici de a-și edita fotografiile.
„Vor fi prea stânjeniți ca să recunoască acest lucru, așa că vor edita mai puțin, așa cum ar trebui”, spune ea.”Ești frumoasă, nu arunca asta pentru niște like-uri suplimentare. Asta nu este viața reală.”